Organ jednoosobowy
Rektor – prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba wybrany na kadencję 2024-2028
Do zadań Rektora należą wszelkie sprawy dotyczące Uczelni, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych przez ustawę lub statut do kompetencji innych organów Uczelni, a w szczególności:
- powoływanie na funkcje kierownicze
- reprezentowanie Uczelni
- zarządzanie Uczelnią
- przygotowywanie projektu statutu oraz projektu strategii Uczelni
- składanie Senatowi sprawozdania z realizacji strategii Uczelni
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy
- prowadzenie polityki kadrowej w Uczelni
- tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu
- tworzenie szkół doktorskich
- prowadzenie gospodarki finansowej Uczelni
- dbanie o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie Uczelni
- zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia
- zapewnianie wykonywania przepisów obowiązujących w Uczelni
- nadawanie regulaminu organizacyjnego Uczelni
Organy kolegialne
Rada Uczelni – wybrana na kadencję 2021-2024
Do zadań Rady Uczelni należy:
- opiniowanie projektu strategii Uczelni
- opiniowanie projektu statutu
- monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni, w tym:
– opiniowanie planu rzeczowo-finansowego
– zatwierdzanie sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-finansowego
– zatwierdzanie sprawozdania finansowego - monitorowanie zarządzania Uczelnią
- wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat
- opiniowanie sprawozdania Rektora z realizacji strategii Uczelni
- wybór firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni
- wykonywanie innych zadań określonych w statucie
- wnioskowanie do właściwego ministra o ustalenie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego Rektora
- decydowanie o przyznaniu Rektorowi dodatku zadaniowego
-
zajmowanie stanowiska w sprawie wykonywania dodatkowego zajęcia zarobkowego przez Rektora
Przewodniczący Rady Uczelni wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Rektora.
Senat – wybrany na kadencję 2024-2028
Skład Senatu:
Przewodniczący – Rektor
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba
Profesorowie i Profesorowie Uczelni
- dr hab. inż. Sławomir Błasiak, prof. PŚk
- dr hab. inż. Andrzej Chojnacki, prof. PŚk
- dr hab. inż. Sylwester Filipiak, prof. PŚk
- dr hab. inż. Rafał Jurecki, prof. PŚk
- dr hab. inż. Bożena Kaczmarska, prof. PŚk
- prof. dr hab. inż. Paweł Kossakowski
- dr hab. inż. Izabela Krzysztofik, prof. PŚk
- dr hab. inż. Jolanta Latosińska, prof. PŚk
- dr hab. inż. Monika Madej, prof. PŚk
- dr hab. Marzena Nowakowska, prof. PŚk
- dr hab. Agnieszka Piotrowska-Piątek, prof. PŚk
- prof. dr hab. inż. Jerzy Zbigniew Piotrowski
- dr hab. inż. Paweł Sitek, prof. PŚk
- prof. dr hab. inż. Jerzy Wawrzeńczyk
- dr hab. inż. Justyna Zapała-Sławeta, prof. PŚk
- dr hab. inż. Paweł Zmarzły, prof. PŚk
Pozostali nauczyciele akademiccy
- dr inż. Kamil Bacharz
- dr inż. Dariusz Gontarski
- dr Barbara Kruk
- dr inż. Katarzyna Piotrowska
- dr inż. Mirosław Płaza
- dr inż. Andrzej Stobiecki
- dr inż. Łukasz Walaszczyk
Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi
- mgr inż. Maciej Lech
Przedstawiciele studentów i doktorantów
- mgr. inż. Szymon Drabik
- Przemysław Bzymek
- Weronika Celejowska
- Adrian Resztak
- Łukasz Pysiak
- Julia Smolińska
- Mateusz Zelik
Kompetencje Senatu:
- uchwalanie statutu
- uchwalanie regulaminu studiów oraz regulaminów szkół doktorskich
- uchwalanie strategii Uczelni i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji
- powoływanie i odwoływanie członków Rady Uczelni
- opiniowanie kandydatów na Rektora
- przeprowadzanie oceny funkcjonowania Uczelni
- formułowanie rekomendacji dla Rady Uczelni i Rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań
- uchwalanie regulaminów nadawania stopni naukowych
- nadawanie tytułu doktora honoris causa i innych godności honorowych, jeżeli statut tak stanowi
- ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia
- ustalanie programów studiów i studiów podyplomowych
- ustalanie programów kształcenia w szkołach doktorskich
- określanie sposobu potwierdzania efektów uczenia się
- wskazywanie kandydatów do instytucji przedstawicielskich środowiska szkolnictwa wyższego i nauki
- ustalanie wysokości wynagrodzenia członków Rady Uczelni
- wykonywanie zadań związanych z:
- przypisywaniem poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych
- włączaniem kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
- opiniowanie spraw przedłożonych przez Rektora i wyrażanie stanowiska w istotnych sprawach dotyczących Uczelni.
Rady naukowe dyscyplin, w zakresie których Uczelnia dysponuje uprawnieniami do nadawania stopni naukowych
Kompetencje rad naukowych dyscyplin:
- nadawanie stopni naukowych
- organ opiniodawczo-doradczy dyrektora naukowego dyscypliny
- koordynowanie polityki naukowej w ramach uprawianej dyscypliny naukowej w Uczelni
- opiniowanie inicjatyw w zakresie współpracy z otoczeniem naukowym
- koordynowanie i organizowanie seminariów naukowych oraz nadzór nad ich przebiegiem
Rady naukowe dyscyplin w Politechnice Świętokrzyskiej powołane na kadencję 2024-2028 r.
Rady naukowe dyscyplin w Politechnice Świętokrzyskiej powołane na okres do 31 sierpnia 2024 r.
- Rada Naukowa Dyscypliny Inżynieria Mechaniczna
- Rada Naukowa Dyscypliny Automatyka, Elektronika, Elektrotechnika i Technologie Kosmiczne
- Rada Naukowa Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport
- Rada Naukowa Dyscypliny Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka
- Rada Naukowa Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości
Zarządzenie Nr 6/23 Rektora Politechniki Świętokrzyskiej z dnia 11 stycznia 2023 r.
zmieniające Zarządzenie Nr 112/22 z dnia 21 grudnia 2022 r. w sprawie przekształcenia
Rady Naukowej Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości – organu opiniodawczo-doradczego Dyrektora w Radę Naukową Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości
– organ Uczelni uprawniony do nadawania stopni naukowych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości