W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Strona internetowa Politechniki Świętokrzyskiej - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej

Organy Uczelni

Organ jednoosobowy


Rektor – prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba wybrany na kadencję 2024-2028

Do zadań Rektora należą wszelkie sprawy dotyczące Uczelni, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych przez ustawę lub statut do kompetencji innych organów Uczelni, a w szczególności:

  • powoływanie na funkcje kierownicze
  • reprezentowanie Uczelni
  • zarządzanie Uczelnią
  • przygotowywanie projektu statutu oraz projektu strategii Uczelni
  • składanie Senatowi sprawozdania z realizacji strategii Uczelni
  • wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy
  • prowadzenie polityki kadrowej w Uczelni
  • tworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu
  • tworzenie szkół doktorskich
  • prowadzenie gospodarki finansowej Uczelni
  • dbanie o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie Uczelni
  • zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia
  • zapewnianie wykonywania przepisów obowiązujących w Uczelni
  • nadawanie regulaminu organizacyjnego Uczelni

Organy kolegialne


Rada Uczelni – wybrana na kadencję 2024-2028

Uchwała Nr 17/24 Senatu Politechniki Świętokrzyskiej z dnia 4 grudnia 2024 r. w sprawie wyboru członków i Przewodniczącego Rady Uczelni na kadencję 2025-2028

Rada Uczelni – wybrana na kadencję 2021-2024

Uchwała Nr 60/20 Senatu Politechniki Świętokrzyskiej z dnia 9 grudnia 2020 r. w sprawie wyboru członków i Przewodniczącego Rady Uczelni na kadencję 2021-2024


Do zadań Rady Uczelni należy:

  • opiniowanie projektu strategii Uczelni
  • opiniowanie projektu statutu
  • monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni, w tym:
    – opiniowanie planu rzeczowo-finansowego
    – zatwierdzanie sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-finansowego
    – zatwierdzanie sprawozdania finansowego
  • monitorowanie zarządzania Uczelnią
  • wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat
  • opiniowanie sprawozdania Rektora z realizacji strategii Uczelni
  • wybór firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni
  • wykonywanie innych zadań określonych w statucie
  • wnioskowanie do właściwego ministra o ustalenie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego Rektora
  • decydowanie o przyznaniu Rektorowi dodatku zadaniowego
  • zajmowanie stanowiska w sprawie wykonywania dodatkowego zajęcia zarobkowego przez Rektora

Przewodniczący Rady Uczelni wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Rektora.


Senat – wybrany na kadencję 2024-2028

Przewodniczący – Rektor

  • prof. dr hab. inż. Zbigniew Koruba

Profesorowie i Profesorowie Uczelni

  • dr hab. inż. Sławomir Błasiak, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Andrzej Chojnacki, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Sylwester Filipiak, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Rafał Jurecki, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Bożena Kaczmarska, prof. PŚk
  • prof. dr hab. inż. Paweł Kossakowski
  • dr hab. inż. Izabela Krzysztofik, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Jolanta Latosińska, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Monika Madej, prof. PŚk
  • dr hab. Marzena Nowakowska, prof. PŚk
  • dr hab. Agnieszka Piotrowska-Piątek, prof. PŚk
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Zbigniew Piotrowski
  • dr hab. inż. Paweł Sitek, prof. PŚk
  • prof. dr hab. inż. Jerzy Wawrzeńczyk
  • dr hab. inż. Justyna Zapała-Sławeta, prof. PŚk
  • dr hab. inż. Paweł Zmarzły, prof. PŚk

Pozostali nauczyciele akademiccy

  • dr inż. Kamil Bacharz
  • dr inż. Dariusz Gontarski
  • dr Barbara Kruk
  • dr inż. Katarzyna Piotrowska
  • dr inż. Mirosław Płaza
  • dr inż. Andrzej Stobiecki
  • dr inż. Łukasz Walaszczyk

Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi

  • mgr inż. Maciej Lech

Przedstawiciele studentów i doktorantów

  • mgr. inż. Szymon Drabik
  • Przemysław Bzymek
  • Weronika Celejowska
  • Adrian Resztak
  • Łukasz Pysiak
  • Julia Smolińska
  • Mateusz Zelik

Kompetencje Senatu:

  • uchwalanie statutu
  • uchwalanie regulaminu studiów oraz regulaminów szkół doktorskich
  • uchwalanie strategii Uczelni i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji
  • powoływanie i odwoływanie członków Rady Uczelni
  • opiniowanie kandydatów na Rektora
  • przeprowadzanie oceny funkcjonowania Uczelni
  • formułowanie rekomendacji dla Rady Uczelni i Rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań
  • uchwalanie regulaminów nadawania stopni naukowych
  • nadawanie tytułu doktora honoris causa i innych godności honorowych, jeżeli statut tak stanowi
  • ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia
  • ustalanie programów studiów i studiów podyplomowych
  • ustalanie programów kształcenia w szkołach doktorskich
  • określanie sposobu potwierdzania efektów uczenia się
  • wskazywanie kandydatów do instytucji przedstawicielskich środowiska szkolnictwa wyższego i nauki
  • ustalanie wysokości wynagrodzenia członków Rady Uczelni
  • wykonywanie zadań związanych z:
  • przypisywaniem poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych
  • włączaniem kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
  • opiniowanie spraw przedłożonych przez Rektora i wyrażanie stanowiska w istotnych sprawach dotyczących Uczelni.

Rady naukowe dyscyplin, w zakresie których Uczelnia dysponuje uprawnieniami do nadawania stopni naukowych

Kompetencje rad naukowych dyscyplin:

  • nadawanie stopni naukowych
  • organ opiniodawczo-doradczy dyrektora naukowego dyscypliny
  • koordynowanie polityki naukowej w ramach uprawianej dyscypliny naukowej w Uczelni
  • opiniowanie inicjatyw w zakresie współpracy z otoczeniem naukowym
  • koordynowanie i organizowanie seminariów naukowych oraz nadzór nad ich przebiegiem

Rady Naukowe Dyscyplin w Politechnice Świętokrzyskiej powołane na kadencję 2024-2028 r

Załączniki:

Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 12.04.2021 14:04
Data ostatniej aktualizacji: 07.02.2022 08:02
Liczba pobrań: 7
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 27.03.2023 08:03
Data ostatniej aktualizacji: 27.03.2023 08:03
Liczba pobrań: 4
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 13.01.2023 11:01
Data ostatniej aktualizacji: 13.01.2023 11:01
Liczba pobrań: 8
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 16.10.2023 14:10
Data ostatniej aktualizacji: 16.10.2023 14:10
Liczba pobrań: 6
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 13.02.2024 14:02
Data ostatniej aktualizacji: 13.02.2024 14:02
Liczba pobrań: 9
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 13.02.2024 13:02
Data ostatniej aktualizacji: 13.02.2024 14:02
Liczba pobrań: 3
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 19.08.2024 11:08
Data ostatniej aktualizacji: 19.08.2024 11:08
Liczba pobrań: 5
Podmiot udostępniający: Dział Organizacyjno-Prawny
Odpowiedzialny za treść: Kordian Myszkowski
Wytworzył: Kordian Myszkowski
Data wytworzenia: 07.10.2024
Opublikował w BIP: Administrator Systemu
Data opublikowania: 07.10.2024 13:46
Ostatnio zaktualizował: Ewa Karońska
Data ostatniej aktualizacji: 07.10.2024 13:51
Liczba pobrań: 11
Wytworzył: Zastępca Przewodniczącego Senatu prof. dr hab. inż. Paweł Kossakowski
Data wytworzenia: 04.12.2024
Opublikował w BIP: Ewa Karońska
Data opublikowania: 05.12.2024 10:20
Liczba pobrań: 9
Wytworzył: Zastępca Przewodniczącego Senatu prof. dr hab. inż. Paweł Kossakowski
Data wytworzenia: 01.06.2018
Opublikował w BIP: Miłosz PINDUR
Data opublikowania: 12.06.2018 12:06
Ostatnio zaktualizował: Ewa Karońska
Data ostatniej aktualizacji: 05.12.2024 10:32
Liczba wyświetleń: 21